söndag 5 september 2021

Färgglada fingrar och svart tunga






I fredags fick jag en glad överraskning, fick nämligen hämta ut en låda som innehöll tre stycken burkar från Haupt Lakrits Limited Edition christmas. Tre burkar med färgglada chokladkulor med lakrits i. Färgerna går verkligen i julens färger, guld, vinrött och blågrön. 


Ho Ho Ho är guldfärgade kulor med saltlakrits omgiven av vit choklad smaksatt med saffran och lingon. 

Utseendemässigt är de riktigt juliga och smaksättningen är också riktigt julig men tyvärr försvinner smaken saffran rätt så fort och lingonsmaken kommer inte alls fram. Betyget blir🎅🏻🎅🏻🎅🏻



Merry Christmas är vinrödfärgade kulor med saltlakrits omgiven av vit choklad smaksatt pepparkaksdeg. 

Här snackar vi verkligen jul. Alltså färgen och smaken, det bara skriker jul om den. Pepparkaksdegsmaken finns med hela vägen. Betyget blir 🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻



Ya Filthy Animal är blågröna kulor med saltlakrits omgiven av mörk choklad smaksatt med lakritsgranulat  och salmiak. 

Här var jag först tveksam. Färgen är julig men inte smaken. Den överaskar mig totalt i smaken, jag vill bara ha mer. Jag som i vanliga fall inte är så förtjust i mörk choklad. Betyget blir 🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻. Hade gärna viljat ge fullpott men den hade gärna fått ha någon julsmak ändå. 



När det gäller färgerna på alla tre sorterna så färgar de lätt av sig på fingrarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Veckans Julgäst vecka 51

  Veckans Julgäst, varje onsdag fram till jul bjuds ett julkonto på Instagram in på att svara på fem frågor Denna veckans gäst är Hanna som ...