onsdag 27 oktober 2021

Bröllop, begravning och dop

Äntligen var det dags igen för biobesök. Vad jag har saknat det. 21 månader sen jag sist var på bio. 


Mannen min brukar med jämna mellanrum få en del biobiljetter från företag så ja det blir en hel del biobesök. 
Igår kväll var det dags för en film som egentligen skulle haft premiär förra året. 


Bröllop, begravning och dop.

Ni kanske minns tv-serien som gick i två säsonger. Tv-serien var ingen större hit. Jag minns att jag såg hela första säsongen men tappade intresse för serien i andra säsongen då den var mycket rörig

I filmen får vi följa familjerna Öhrn och Seger som tar oss igenom höst, vinter, jul och nyår. 

Trots många bra skådespelare som Helena Bergström, Maria Lundqvist, Jan Malmsjö, Marie Göransson, Alexander Karim, Robert Gustafsson, Helena af Sandberg och Molly Nutley är filmen tråkig 

Det var två biobesökare i hela salongen, jag och min man och tur var det för rätt som det var så hörde jag plötsligt min mans höga snarkningar.

Filmen får betyget 🎅🏻

Mest för att den innehöll jul annars hade den blivit helt överstruken 

Min rekommendation till er är att spara  era biocheckar, presentkort och pengar till en annan sevärd film.

Nu ser jag fram emot nästa biobesök som blir den 12 november och filmen Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton. Har aldrig sett den tecknade filmen så det ska bli spännande. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Veckans Julgäst vecka 51

  Veckans Julgäst, varje onsdag fram till jul bjuds ett julkonto på Instagram in på att svara på fem frågor Denna veckans gäst är Hanna som ...