måndag 11 oktober 2021

Julshopping Gekås







Julshopping på Gekås blir aldrig som man har tänkt sig. Tredje gången gilllt tänkte jag när jag planerade min shoppingdag där, men nej det blev inte som tänkt. 

Först frågar syrran mig när jag ska åka dit, snäll som jag är säger jag vilken dag och erbjuder henne följa med. Tänkte själv hon säger nej, vilket hon inte alls gjorde. Sen frågar min systerson om han kan få följa med. Absolut svarar jag snällt. 

I torsdags bar det iväg efter sonen kommit iväg till skolan och mannen till jobb. Tänkte någonstans att det är en torsdag, ingen löning så det borde vara lugnt. Kom upp och det var svårt att hitta parkering, var där vid 10.30 tiden. Dock var det ingen kö in i varuhuset och vi behövde varken trängas eller stå länge i kö till kassan

Först upp i kaffebaren och äta frukost, har svårt att äta tidigt på morgonen. Testade deras nya vinterchoklad, ack så god. Varm choklad med smak av mint och vispad grädde ovanpå. Den borde ni absolut testa. 

Mätta och belåtna gav vi oss ut i shoppingen, första anhalten blev ju jultorget som ligger smidigt i anslutningen till kundvagnspakeringen på andra våningen. Är ju tredje gången jag är där på kort tid så denna gången tittade jag bara på det jag hade bestämt att jag ville ha. 

Julgranen jag blev så förälskad i första gången bestämde jag och mannen att vi får återkomma till om vi inte hittar någon på Vellingeblommans Tomteby som öppnar den 1 november. Pop-up granen är fortfarande fin men jag insåg att kartongen den ligger i kommer att ta alldeles för stor plats i packningen upp till Åre. 

Lite bilder på torsdagens julshopping på Gekås

En liten släde som säkert kommer att fyllas med julkolor till gottebordet. 


Lite till julbaket, grytlappar med tomtar på, kristyr till de små pepparkakshusen vi brukar köpa från Gille. Kakburk i 3 delar, gillar när de är fyrkantiga så man får plats med mandelmusslorna. 


Nu när vi har köpt nytt soffbord och tv-bänk får vi även ha nya juldukar som passar in. 


Prydnadskuddar till sängen. Här var det svårt att välja men eftersom sovrummet går i grått och vitt fastnade jag efter mycket om och men för dessa med Rudolf på. 
Finns matchande påslakanet till kuddarna


Men jag valde detta påslakanset istället 


Lite gott och blandat. Hemma hos oss lägger vi gärna pussel till jul så det fick bli ett till här. Kalender för december att sätta på väggen vid köksbordet. Små paket har en tendens att försvinna så jag brukar lägga dem i presentpåsar



Sist men inte minst så fanns den där äntligen igen min kälke med ledbelysning som jag dumt nog inte köpte första gången jag var där utan tänkte att jag tar den nästa gång men då var den tillfälligt slut men nu så fanns den där igen.
Lite handdukar till badrummen och jultvål



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Veckans Julgäst vecka 51

  Veckans Julgäst, varje onsdag fram till jul bjuds ett julkonto på Instagram in på att svara på fem frågor Denna veckans gäst är Hanna som ...