torsdag 11 november 2021

Fighten om årets adventskalender Rituals mot Mr Cake



 Igår kom min födelsedagspresent från min man. Är ju bara 2,5 vecka sen jag fyllde år men han beställde den innan och visade mig att den inte kom att skickas iväg från företaget förrän i början av november. Men det är ju som man säger att den väntar på något gott väntar aldrig för länge. 

Alltså jag kan absolut inte klaga på årets födelsedagspresent men jag fick verkligen bombardera mannen på sms med bilder och länken till vart han kunde beställa den innan poletten trillade ner att detta var verkligen vad hans fru önskade sig i födelsedagspresent.

Vad önskade då hans fru? Jo, jag önskade mig verkligen en adventskalender från Mr Cake. 



Alltså så himla snyggg ❤️

Man smälter redan innan man har smakat på innehållet. 

Här fick du alla husen och granarna på plats, inget du själv behövde sätta på plats. Stort plus på det. 

I adventskalender kommer man att hitta godsaker som kolor, minttryfflar, nougat, fudge med mera. 

Min andra av mina tre adventskalendrar kommer från Rituals, den köpte jag själv innan i höst. Är nog fjärde året som jag har deras adventskalender mest för att jag har gillat deras produkter och tyckt att de har varit mest användbara för mig. Deras adventskalender har jag alltid haft i 3d och de har varit i form av julgran och de två senaste åren har de varit i form av en julby. Årets färg går i guld. 



                                     


Här får du själv sätta ihop adventskalender och det medföljer även en ljusslinga som de ärligt talat hade kunnat skippa. 

Tyvärr har glädjen över Rituals adventskalender i år helt kommit av sig pga ett för mig löjligt tjafs där de har tagit strid mot Mr Cakes adventskalender. Ja, i första ögonkastet ser de kanske lite snarlika ut men herregud de har ju helt olika innehåll och vänder sig till helt olika målgrupper.

Tänk om alla andra som tillverkar adventskalendrar skulle börja bråka och hota om stämning för att din adventskalender ser likadan ut som min. Alla choklad eller godiskalendrar som man har köpt till sina barn när de var små. Adventskalender såg ju likadan ut i form, var ju bara designen på framsidan och innehållet som skilde dem åt.

Jag hoppas att Mr Cake inte ger upp drömmen om att tillverka fina adventskalendrar med gott innehåll till oss kunder som gillar det där goda och uppskattar det gedigna fina hantverket bakom det utan kommer igen nästa år med en ny adventskalender. Jag kommer absolut att bombardera mannen igen då med bilder och länk vad han ska köpa i födelsedagspresent till sin fru.

Nu väntar vi bara till 1 december och få börja räkna ner riktigt ordentligt till julafton. 

Min tredje adventskalender i år är en tekalender från Nabo. 


   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Veckans Julgäst vecka 51

  Veckans Julgäst, varje onsdag fram till jul bjuds ett julkonto på Instagram in på att svara på fem frågor Denna veckans gäst är Hanna som ...