lördag 13 november 2021

Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton

 


Igår var det biopremiär för årets stora svenska julfilm Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton . 

Biobiljetter var bokade och tillsammans med goda vänner och dess barn gav vi oss iväg till Filmstaden i Lund. Denna gången var det betydligt fler biobesökare i salongen. Inte helt fullsatt men jag gissar på att där var nog 130 personer i blandade åldrar. 



 Jag har aldrig sett den tecknade filmen så jag vet inte riktigt vad jag har att förvänta mig. Filmen varar i 1 timme och 44 minuter och det fanns inte en enda tråkig minut i den. 

För mannen min och mannen i den andra familjen fanns det många likheter med den tecknade filmen. 

Alla i vårt sällskap var nöjda med filmen. Den yngsta i sällskapet blir 13 år till  jul och den äldsta är 51 år. Yngsta sonen i familjen här tyckte dock den var lite seg i början men slutbetyget blev i genomsnitt 🎅🏼🎅🏼🎅🏼🎅🏼



En sak är säker iallafall att julaftonskväll i år kommer jag bryta en tradition i den här familjen. Den där om att tv inte ska vara igång på julaftonskväll. För i år ska jag bänka mig i soffan framför tv och se Tage Danielssons tecknade version av Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Veckans Julgäst vecka 51

  Veckans Julgäst, varje onsdag fram till jul bjuds ett julkonto på Instagram in på att svara på fem frågor Denna veckans gäst är Hanna som ...