måndag 12 september 2022

Jultorget Gekås

Något som alltid har varit stort för mig är när man kan börja handla julsaker på Gekås. I många år var det förknippat med höstlovet. Förra året valde man ett nytt koncept och gjorde ett jultorg på andra våningen. Ett ganska så lyckat koncept där vi som älskar julen kan få gå fritt och njuta utan några gliringar från de som helst inte ser några julsaker i affärerna förrän den 1 december. 

I år valde Gekås att öppna upp jultorget den 7 september. För min del blev det ett besök där i lördags. Ingen större rusning på jultorget utan man kunde gå lugnt och titta. Dock kändes det som att jultorget på långa vägar inte är färdigbyggt. Det var ganska så luftigt och man saknade många saker som fanns förra året. Det får kanske ändå bli en vända dit igen på höstlovet.Nåja, lite saker fick jag ändå med mig hem som jag spanat in samt lite annat smått och gott 

Lite bilder av deras julsortiment 

















Detta fick följa med mig hem




Fastnade för denna lådan och tänker lite fram och tillbaka vad den ska användas lite. Kanske till förvara alla småpaket i, eller man ska kanske köpa fler och göra en paketlåda till var och en i familjen eller kanske till en ge bort låda med lite av julens läckerheter. 


Röda assietter frånCult Design. 
Perfekt till julens alla fikastunder eller till det stora gottebordet på julafton 


Så vintrigt och fint. Serveringsfat till julens bakverk 


Lite bakformar, kanske blir det cupkapes. 
Saffranscupcakes med apelsinfrosting eller pepparkakscupcakes med tomteskumfrosting. 


Julkort, älskar att få och skicka julkort. 
Dessa kostade 50 öre st. 


Adventsstjärna, inte så stor utan passar perfekt i små fönster. 
Denna har jag tänkt använda i mitt fönster där jag tänker bygga upp ett litet jullandskap. 


Kuddfodral, blev fullständigt förälskad i dessa två. 


 Förra året Dumle med polka är tillbaka ❤️
Årets smak på Juleskum är cola., lite blandade omdömen här om årets smak. För mig räckte det med 2 st skumtomtar medans andra här lätt kunde klämma i sig en hel påse. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Veckans Julgäst vecka 51

  Veckans Julgäst, varje onsdag fram till jul bjuds ett julkonto på Instagram in på att svara på fem frågor Denna veckans gäst är Hanna som ...