tisdag 25 oktober 2022

Ett paket på posten

 



Ett litet rött paket med vita snören …

Ja, vem kommer inte ihåg den gamla dängan med Sven-Ingvars? 

Nåja, nu var det inte ett litet rött paket med vita snören som kom med posten idag utan det var en brun låda. Men det var rött papper i den med glitter på och som det stod ho, ho, ho på. Alltså ett paket från tomten.  Nej nu var det inte riktigt så heller. Paketet var inte från tomten utan från en av mina följare på Instagram. Attans så glad och rörd jag blev. 

Texten som Anna hade skrivit på en lapp på det glittriga röda ho, ho, ho pappret gick rätt in i hjärtat på mig och det blev blött i ögonvrån, ja det kom några tårar ner på kinderna. 

Vad var det i paketet då och vad var det Anna hade skrivit då som gjorde mig så glad och rörd?

I paket under det där röda glittriga ho, ho, ho pappret låg det två mindre kartonger med en ljuslykta i varje. Så vackra juliga, röda ljuslyktor från Majas Cottage. Jag som älskar ljuslyktor. Kan inte få nog av ljuslyktor att tända överallt i hela huset 



 


Stort tack Anna för de fina orden och de vackra ljuslyktorna. Tror bestämt att de ska få stå på soffbordet och lysa varje kväll fr. o.m. första adven
t.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Veckans Julgäst vecka 51

  Veckans Julgäst, varje onsdag fram till jul bjuds ett julkonto på Instagram in på att svara på fem frågor Denna veckans gäst är Hanna som ...