måndag 10 oktober 2022

Julens bubbliga nyheter Spirit of Sweden




 Provsmakning av julens bubbliga nyheter




I år kommer Spirit of Sweden med juliga bubblande nyheter i form av cider med juliga smaker. 

I helgen som var fick vi chansen att provsmaka tre av de fyra bubbliga nyheterna. Alkoholfri cider  med namnen Polka, Skumtomte och Smällkaramell. Den fjärde bubbliga nyheten är att Polka även kommer med alkohol i. 

Utseendemässigt ser burkarna verkligen juliga ut. 
Stort plus på det

Först ut i testet blev Skumtomte, hade inga höga förväntningar på den för oftast är det svårt att få till den där goa smaken på skumtomten när man gör dryck, den blir så kemisk i smaken. 
Inget undantag här utan den där kemiska smaken kommer direkt du har tagit en klunk

Betyg
Utseendemässigt  🎅🏼🎅🏼🎅🏼🎅🏼
Smakmässigt 🎅🏼
Helhetsbetyg 🎅🏼🎅🏼




Smällkaramell med smak av tuttifrutti, ingen direkt julsmak men åh så god den var, frisk härlig fruktsmak, lagom söt och ingen kemisk bismak 

Betyg
Utseendemässigt 🎅🏼🎅🏼🎅🏼
Smakmässigt 🎅🏼🎅🏼🎅🏼🎅🏼🎅🏼
Helhetsbetyg 🎅🏼🎅🏼🎅🏼🎅🏼



Sist ut är Polka, i förhand min favorit. Är barnsligt förtjust i allt som smakar mint då det är en stor julsmak för mig. 
Här njöt jag fullständigt, doften som slog mot en när man öppnade burken mmm det luktar jul. 
Här får jag dock höja ett litet finger, om man är t.ex som min man inte förtjust i mint kan doften slå bakut direkt. 
Smaken av mint finns där hela vägen, varken för starkt eller för svagt utan lagom för nig. 

Betyg
Utseendemässigt 🎅🏼🎅🏼🎅🏼🎅🏼
Smakmässigt 🎅🏼🎅🏼🎅🏼🎅🏼
Helhetsbetyg 🎅🏼🎅🏼🎅🏼🎅🏼




Kommer jag köpa dessa? 
Ja, absolut Smällkaramell och Polka. Skumtomte står jag över

Väntar spänt att få provsmaka den fjärde bubbliga nyheten
Polka med alkohol, kan det bli en mer julig cider?  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Veckans Julgäst vecka 51

  Veckans Julgäst, varje onsdag fram till jul bjuds ett julkonto på Instagram in på att svara på fem frågor Denna veckans gäst är Hanna som ...