onsdag 5 oktober 2022

Veckans Julgäst vecka 40

 




F.r.o.m. idag kommer vi varje onsdag fram till jul köra Veckans Julgäst , ett julkonto på Instagram Fem frågor som veckans julgäst får svara på. 


Först ut att vara Veckans Julgäst är Jenny som har julkontot Jennysjul men som även har en julblogg som heter https://jennysjul.com/



Hur kom det sig att du startade ett julkonto?

Jag startade mitt konto som komplement till min blogg jennysjul.com. Jag var mammaledig och under alla mina barnvagnspromenader såg jag en hel del juligt som jag ville lägga ut fort och då var Instagram perfekt! 


Vilket är ditt första julminne?

När jag superpigg hoppade upp i mammas och pappas säng typ kl 4.30 på julaftonsmorgon och krävde att vi skulle öppna julklappar! 😊 Mina föräldrar var inte lika pigga… 😂


Julen är en härlig tid men vi går mot oroliga tider.             Har du något spartips att dela med dig inför julen?

Dela upp utgifterna över hela hösten. Satsa mer på loppisfynd. Ge upplevelser såsom åka iväg till tex någon vacker skog och ta med matsäck eller grilla korv. 


Med vilka 5 ord skulle du beskriva din jul?

 Klassisk, ombonad, god, hyacintdoftande och familj


Skulle du kunna tänka dig fira jul någon annanstans än i Sverige och vart skulle det vara? 

Nej helst inte. Enbart om dottern någon gång i framtiden skulle flytta och inte ville komma hem över jul, då åker jag dit hon är vare sig hon vill eller ej 😊

Stort tack till Jenny för att du ville vara med som         Veckans Julgäst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Veckans Julgäst vecka 51

  Veckans Julgäst, varje onsdag fram till jul bjuds ett julkonto på Instagram in på att svara på fem frågor Denna veckans gäst är Hanna som ...