onsdag 19 oktober 2022

Veckans Julgäst vecka 42


Veckans julgäst, varje onsdag fram till jul bjuds ett julkonto på Instagram in på att svara på fem frågor.  

Denna veckans gäst är Sofie som har julkontot Decemberjul



Hur kom det sig att du startade ett julkonto? 

Jag älskar julen och läste julbloggar för flera år sen, minns en som hade julaftonsmorgon, tyckte det var så mysigt att läsa, sen på Instagram hittade jag sofiasjul 2018 och 2019 ville jag starta en egen, älskar ju decembermånad och julen så mitt Instagramnamn blev decemberjul, hittade så många underbara julkonton och är en sån mysig gemenskap.❤️

Vad är det viktigaste för dig på julbordet, varför är det viktigt samt vad kan du vara utan? 

Julskinkan är det viktigaste, det är jul för mig, för några år sen gjordes den alltid kvällen innan julafton och åts ljummen på macka med senap, sen 2019 gör jag flera och börjar redan i november men brukar bli små skinkor, brukar finnas adventsskinka de är mindre. Tycker faktiskt inte om rödbetssallad eller sill så det kan jag vara utan.

 Hur ser din julgran ut? . 

Brukar åka i väg med svärisarna till Plantagen de senaste åren och kollar ut en gran, jag och Micke har haft samma julpynt i alla år som vi köpte på IKEA för många år sen kanske 20år sen, förra året bytte vi ut julgransbelysning till jättefin och mysigt sken som sofiasjul tipsade om för något år sen och för 2 år sen köpte vi nya kulor på IKEA, blev en sån vacker julgran i fjol. Vi har silverglitter i och färgerna på kulorna är, röd, grönt, guld, silver och blått. Har små silvriga prydnadspaket i också. Vi brukar inte ha något på toppen men förra året hade vi en röd julstjärna det blev fint.

Med vilka 5 ord skulle du beskriva din jul? 

Avkoppling, Värme, Mat, Må bra❤️

Vad föredrar du, en amerikansk jul eller nordisk jul och varför gör du det?

Nordisk, nordiska traditioner och svensk julmat.

Stort tack till Sofie för att du ville vara med
 som Veckans Julgäst 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Veckans Julgäst vecka 51

  Veckans Julgäst, varje onsdag fram till jul bjuds ett julkonto på Instagram in på att svara på fem frågor Denna veckans gäst är Hanna som ...