onsdag 9 november 2022

Veckans Julgäst vecka 45




Veckans julgäst, varje onsdag fram till jul bjuds ett julkonto på Instagram in på att svara på fem frågor.


Denna veckans gäst är Anna som har kontot julfreak



  Hur kom det sig att du startade ett julkonto? 

Jag startade det för att dela min passion för julförberedelser med andra som var intresserade, istället för att ”tvångsmata” nära och kära på mitt privata konto med det. 😂


Vad betyder julen för dig? 

Det är svårt att svara på, men det är en känsla bara, och en viss stämning. Sen är det mycket som hör till julen som jag gillar. Som att pyssla och baka och maten, dofterna. Mörkt och kallt ute, ljus och värme inne. 


Hur ser din dröm julgran ut, vad har du i den?

 Ja jag vet inte, men jag har ju senaste åren klätt mina granar i teman, vilket är så himla kul. Det blir en typ av skapande. Det ska inte bara vara fint, det ska vara ett projekt med lite utmaningar också. Men jag gillar granar som är fullproppade med pynt. 


 Med vilka 5 ord skulle du beskriva din jul? 

Varm, Färgglad, välpyntad hemmagjord, lugn


Vad föredrar du, en amerikansk jul eller en nordisk jul och varför gör du det? 

Jag gillar både och, vill inte välja. Men med Nordisk jul menar jag den enligt mig traditionella “Madicken”- eller gammaldags hemtrevliga Julen.  Den gillar jag. Inte den s.k stilrena, vita julen som brukar beskrivas som skandinavisk i inredningstidningar. Den kan vara fin, men för kall för min smak. Jag gillar den Amerikanska julen för ett där vågar man ta ut svängarna, man går “all in” och den känns lite mer lekfull och kreativ.


Stort tack till Anna för att du ville vara med
 som Veckans Julgäst 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Veckans Julgäst vecka 51

  Veckans Julgäst, varje onsdag fram till jul bjuds ett julkonto på Instagram in på att svara på fem frågor Denna veckans gäst är Hanna som ...