onsdag 16 november 2022

Veckans Julgäst vecka 46




 Veckans julgäst, varje onsdag fram till jul bjuds ett julkonto på Instagram in på att svara på fem frågor.


Denna veckans gäst är Elin som har kontot elinsjulpynt



Hur kom det sig att du startade ett julkonto?

. Jag startade ett konto med bakgrund för min christmas craziness (som jag alltid haft). 😅 Dock var det kulorna & att jag började pyssla mer själv som blev anledningen i grunden för starten. ☺️ Ville dela mitt & ta del av jul. 


Julmat, vad måste finnas på ditt julbord och om det skulle bli kris vad väljer du bort från ditt julbord?

Köttbullar & skinka är jag i behov av. Skulle det krisa sig så säger jag gärna adjöken fröken sill. 🐟


Med vilka fem ord skulle du beskriva din jul? 

Glädjefylld, röd, varm, omtänksam & mätt. 


Julpynt, vilka tips vill du ge till någon som aldrig har gjort eget julpynt och vad är lättast att börja med? 

. Oj… 😊 Det beror så på vad man är ute efter men det har varit ganska enkelt att göra godiset till granen. Såga ut motiv i plywood & måla sedan. Tänk inte för mycket, tuta & kör. Ser det inte bra ut? Täck med glitter - det funkar alltid. 😅 


Kalle Anka är en kär tradition på julafton för många. Vilken karaktär skulle du vilja vara och varför?

Spännande! Jag skulle lätt vilja vara Ferdinand. En lugn, harmonisk & livsnjutande tjur, hur skönt? Blir så lugn av den tanken. 🤣 


Stort tack till Elin för att du ville vara med

 som Veckans Julgäst 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Veckans Julgäst vecka 51

  Veckans Julgäst, varje onsdag fram till jul bjuds ett julkonto på Instagram in på att svara på fem frågor Denna veckans gäst är Hanna som ...