onsdag 30 november 2022

Veckans Julgäst vecka 48

 


Veckans julgäst, varje onsdag fram till jul bjuds ett julkonto på Instagram in på att svara på fem frågor  


Denna veckans gäst är Sofie som har julkontot julmesofie




Hur kom det sig att du startade ett julkonto?

Jag har alltid älskat julen och trivs med att få ut min energi på sociala medier och nu var de dags att testa att starta upp ett alldeles eget julkonto och få ut så mycket jul jag kan o att få känna mig fri i det, det är verkligen som att jag kliver in i min julbubbla med kontot. Det kan ju varit bland det bästa jag gjort, att få vara i den julmiljön med alla magiska följare och inspiratörer som finns ❤️

Julen är en härlig tid men vi går mot oroliga tider Har du något spartips att dela med dig inför julen?

Ja de gör vi verkligen, mycket blir dyrare och tuffare. 
⭐️TIPS kan vara att dels planera och köpa in julklapparna i tid så att du kan hålla koll efter bra priser.

⭐️Annars second hand, blocket är bra att köpa leksaker eller inredning. 

⭐️Att gå ihop flera och köpa julklappar tillsammans är också en idé. 

⭐️Annat TIPS är att ta och titta på vad man kan pyssla eller skapa själv. Om man har det intresset. 
En uppskattad present jag brukar göra är att ta en burk/ fin påse och skriva ner olika komplimanger/ egenskaper på lappar som personen som ska få denna pepp/kärleksburk har.

Svårt med tips.. Största TIPSET är kanske att våga vara öppen och ärlig med att det är tufft nu och att vi alla hjälps åt vid jul med inköp, pynt, krav med mera etc. Julen är så mycket mer än en dag, dock förstår jag pressen med barn vid jul, för barn är barn och ska få vara barn, men se till att skapa magi hemma med en julfilm och popcorn gärna mitt i veckan när man minst anar det. Bygg en kojja, läs eller berätta en saga. Finns snö åk pulka och drick varm choklad det kommer man långt me, bygga snögubbe, spela spel …


Vad betyder julen för dig?

Julen betyder väldigt mycket för mig och är definitivt min favorit högtid verkligen, svårt att sätta ord på det. Det är så mycket mer än jul, en hobby, en känsla som jag har med julen, jag blir alldeles glad och mår bra, jag blir kreativ och allt känns lite extra magiskt, det skapas ett lugn inom mig, jag tror det kommer från barndomen ❤️


 Med vilka 5 ord skulle du beskriva din jul? 

Röd, magisk, snö, familj o gottigott


Årets julklapp är det hemmastickade plagget. Finns det någon julklapp som du har fått som du har tyckt varit pinsam, tråkig eller onödig och som du har gömt längst in i garderoben och hoppas att ingen någonsin ser den julklappen igen eller kommer ihåg den? 

Nej faktiskt inte vad jag kan komma på just julklapp och i så fall har jag tydligen förträngt det 😂


Stort tack Sofie för att du ville vara med som Veckans Julgäst 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Veckans Julgäst vecka 51

  Veckans Julgäst, varje onsdag fram till jul bjuds ett julkonto på Instagram in på att svara på fem frågor Denna veckans gäst är Hanna som ...