tisdag 13 december 2022

En helg i julens tecken



 I helgen som var åkte jag och mannen på en riktig mysig helg i julens tecken. Mannen fick i uppgift att boka övernattning och julbord på fredagen och jag skulle boka in övernattning på lördagen samt aktiviteter.

Mannens val blev Lögnäs gård som ligger mellan Båstad och Laholm. Alltså wow vilket mysigt ställe. Rummen har namn efter vad man hittar på en gård. Vi fick bo i rummet Grishuset. 

På julbordet fanns allt man kan förvänta sig och mer därtill. Det enda jag saknade men jag är nog lite udda där är jag vill ha varm tomtegröt med kall saftsås. Jag tycket inte alls om ris ala malta. Det bara vänder redan i munnen, kan inte svälja det. Frukostbuffén på lördagsmorgonen var också ett stort plus, rena rama hotellfrukost deluxe. 

I ett hus på gården har de ett spa, med bubbelpool, varm pool, fotbad, japansk källa, tropiskt regn, mysiga soffgrupper, massagestolar, en stort rum relax ja listan kan göras lång. 

En sak är jag och mannen överens om att hit kommer vi att åka fler gånger. 
















På lördagen efter en stadig frukost åkte vi vidare till Göteborg med ett litet stopp hos min moster som bor i Mölndal. I Göteborg blev första anhalten Julmarknad i Haga. Så mysigt, med alla stånd längs med Haga Nygata. Cafe Husaren med sina stora berömda kanelbullar och lussekatter, ja alla deras kakor var stora. Här kan 3 -4 personer lätt dela på en kaka om man nu vill kanske smaka på lite olika kakor. Blev lite varm choklad och glögg under de timmar vi vistades där. Min favorit blev polkagrisglögg med polkakäpp. Lite av de stora kakorna blev inhandlade samt brända mandlar samt ett besök i pralinboden och inköp av julens goda praliner









På kvällen bar det av till Jul på Liseberg, vilket magiskt ställe. Kommer man inte i julstämning här ja då vet jag inte vad kan komma i julstämning av. All belysning och dekorationer, små bodarna där man shoppa julens godheter och julklappar. 











Ett nästan måste när man är på väg hem från Göteborg är en tur inom Gekås så givetvis gjorde vi ett stopp där på söndagen. Ganska så utsorterat på jultorget men lite glitter och glamour till nyår fick jag shoppat. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Veckans Julgäst vecka 51

  Veckans Julgäst, varje onsdag fram till jul bjuds ett julkonto på Instagram in på att svara på fem frågor Denna veckans gäst är Hanna som ...