onsdag 14 december 2022

Tomtebyn Vellingeblomman

 



Igår blev det en tur Vellingeblomman i skånska Vellinge som ligger någonstans mellan Malmö och Trelleborg. Ett stort trädgårdscenter som brukar har olika utställningar som Påskbyn, Pumpautställning, Halloween och Tomtebyn. 

Varje år sen många år tillbaka blir det en tur ner och besöka Tomtebyn som är Nordens största julutställning. 

I år kändes den mycket mindre, inte alls så mycket julsaker som jag minns att det var förra året. Lite nya saker men det mesta var detsamma som det har varit de senaste åren men dock saker som man vill ha till julen. Efter några timmar där med mamma och den obligatoriska fikan med räksmörgås på café Emil så kände vi oss nöjda.  





Lite förslag på fina dukningar












Den snarkande tomten är en stor favorit och där kan även barn lämna in sina nappar till tomten.





Ljusstakar antingen till adventsljusen, duka fint till juldukningen eller söta tomtar till värmeljus. 
Stod länge och velade fram och tillbaka på ljusstaken med julkulorna. Kanske inte direkt att jag skulle använda den adventsljusen men den hade varit fin till juldukningen men det får bli ett annat år. 


















Mina favorittomtar från Cult Design, de med pepparkaka och lussekatt. Skickat ett sms till mannen att det gör inget om de råkar slinka ner i hans kundkorg när han ska dit nästa vecka. 

Men vad fick följa med mig hem då. 
Jo, de här två sakerna. Den ena passar perfekt till årets tema på gottebordet och den andra kunde jag inte motstå pga att den var lite av en fuljulmugg och det måste jag ha en också. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Veckans Julgäst vecka 51

  Veckans Julgäst, varje onsdag fram till jul bjuds ett julkonto på Instagram in på att svara på fem frågor Denna veckans gäst är Hanna som ...