onsdag 21 december 2022

Veckans Julgäst vecka 51

 



Veckans julgäst, varje onsdag fram till jul bjuds ett julkonto på Instagram in på att svara på fem frågor  

Denna veckans gäst är Karl som har julkontot borninorebro


Hur kom det sig att du startade ett julkonto?

Från början var det inte alls tänkt som ett julkonto. 2015 gifte jag mig och på den första bröllopsresan av två åkte vi till London. (ett halvår senare åkte vi till Cypern) I London köpte vi varsin jultröja, frugan köpte en med Bambi och jag en med Olaf från Frost. När jag kom hem fick jag mycket positiva kommentarer när jag hade på mig den. Efter det började jag skaffa mer jultröjor och i takt med det blev det mer och mer fokus på julen på mitt konto. Men när det inte är jul blir det en hel del annat också.


Julmuggar, julörhänge, julstrumpor, jultröjor ja alla har vi nog något vi är extra galen i och samlar på. Vad samlar du på, har du någon favorit och hur ser din drömfavorit ut?

Jag samlar på jultröjor! 

Har i skrivande stund 42 stycken samt 12 stycken t-shirts med julmotiv. Alla har en speciell plats i mitt hjärta så det är svårt att välja ut en favorit. 

Min drömjultröja ska vara extremt ful! Ju fulare desto bättre. Gärna en massa blinkande lampor i olika färger och en massa fula, roliga och konstiga motiv. När det gäller jultröjor tycker jag att det fula blir på något sätt automatiskt snyggt.


Har ni någon speciell tradition julafton som bara måste göras varje år och går absolut inte att avvika ifrån? Vad är det i så fall?

Nej tror inte vi har någon sådan tradition. Vi brukar äta julmat till lunch, sen kolla Kalle Anka och sen öppna julklappar. Det är tradition men absolut inget måste.


Med vilka fem ord skulle du beskriva din jul?

Kärlek, glädje, värme, lycka och jultröjor!


 Har du några tips för den som är ute i sista minuten så att det inte blir dyrt?

Kolla hemma vad ni har för något som ni kan tänka er att ge bort. Kanske finns det en oöppnad flaska glögg som ni kan slå en fin rosett runt? Eller en bra dvd film? Eller varför inte en bok? Annars kan man ge bort en upplevelse som t.ex. att man bjuder ut personen på lunch eller fika till sommaren så man kan sitta på en uteservering. Då hinner man spara ihop pengar till dess.


Stort tack Karl för att du ville vara med som Veckans Julgäst 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Veckans Julgäst vecka 51

  Veckans Julgäst, varje onsdag fram till jul bjuds ett julkonto på Instagram in på att svara på fem frågor Denna veckans gäst är Hanna som ...