onsdag 4 oktober 2023

Veckans Julgäst vecka 40



Veckans julgäst, varje onsdag fram till jul bjuds ett julkonto på Instagram in på att svara på fem frågor  


Denna veckans gäst är Jenny som har julkontot midvintertider




Hur kommer det sig att du älskar julen?

Jag har sedan minnet sträcker sig alltid känt mig trygg i julkänslan. Den är laddad med så mycket positiv kraft. Har du en dålig dag, lyssna på en jullåt, titta på en julfilm eller scrolla bland oss julälskare så känns allt mycket bättre. Att få slå in paket och glädja någon. Älskar julLjusen, dofterna och längtan efter en vit jul. Så mycket fint att se fram emot varje år.


Ditt första julminne?

Första julminnet är när jag klär granen tillsammans med min farmor och farfar. Vilken ålder jag var i är svårt att säga men kanske 4-5-årsåldern. Då hängde det alltid svenskt flaggspel i granen, en fin tradition som jag vissa år haft i de mindre granarna.


Vad måste finnas på ditt julbord och vad kan du vara utan?

Jag kan inte tänka mig ett julbord utan allt 🙈hahaha, men absolut inte utan skinkan, den är central. Däremot kan jag leva utan svärmors potatiskaka🙈.


Ditt bästa spartips inför julen?

Återanvänd, möblera om och ändra på saker och ting så känns det som nytt. Annars är ju loppisar superkul inför julen.


Beskriv din jul med tre ord 

Kärlek, trygghet och gemenskap ❤️


Stort tack Jenny för att du ville vara med som Veckans Julgäst 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Veckans Julgäst vecka 51

  Veckans Julgäst, varje onsdag fram till jul bjuds ett julkonto på Instagram in på att svara på fem frågor Denna veckans gäst är Hanna som ...