onsdag 11 oktober 2023

Veckans Julgäst vecka 41

 



Veckans julgäst, varje onsdag fram till jul bjuds ett julkonto på Instagram in på att svara på fem frågor  


Denna veckans gäst är Susanne som har julkontot christmasbysusanne



Hur kommer det sig att du älskar julen?

Jag älskar ljuset, dofterna, gemenskapen, den goda maten och allt vackert julpynt.

Det finns så mycket att fira kring jul, det stora julbaket, lucia, uppesittarkväll, julafton, advent, juldagen och allt däremellan.

Jag njuter från att planeringen börjar nån gång i september tills julen ör över. 


När börjar din jul?

Min jul börjar veckan före 1:a advent då jag tar fram adventsljusstakar och lite annat julpynt.


Hur ser en julafton ut hos dig?

På julaftons morgon njuter jag av tända ljus, gott kaffe och allt vackert julpynt. Sen står jag i köket väldigt många timmar och lagar mat till julbordet. 

Kalle Anka är ett måste även om ingen tittar måste jag sätta på TV:n.

Julmaten äter vi ganska sent på eftermiddagen och vi sitter länge vid bordet. Jultomten kan komma men är inget måste.

Sen njuter vi bara resten av dagen av allt det juliga och goda.


Vilken är din bästa julfilm och varför? 

Tomten är far till alla barnen.

Vet inte riktigt varför men det kanske är dramat och att det händer så mycket.


Beskriv din jul med tre ord 

Värme, kärlek och gemenskap .


Stort tack Susanne för att du ville vara med som Veckans Julgäst 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Veckans Julgäst vecka 51

  Veckans Julgäst, varje onsdag fram till jul bjuds ett julkonto på Instagram in på att svara på fem frågor Denna veckans gäst är Hanna som ...