onsdag 8 november 2023

Veckans Julgäst vecka 45





Veckans julgäst, varje onsdag fram till jul bjuds ett julkonto på Instagram in på att svara på fem frågor  


Denna veckans gäst är Camilla som har julkontot julglans och driver julbutiken My Holly Decco




     Hur kommer det sig att du älskar julen?

Jag tror det började tidigt. När jag var liten bodde min faster i Lübeck och hon gav mig små fina i sniderier  och marsipan i en adventskalender varje år. Som barn bodde jag också två år i USA och där upplevde jag att julen var så mycket mer än vad jag var van vid hemma.


När börjar din jul?

Pyntet börjar komma upp i mitten av november. Det brukar bli två veckor av ”pyntkaos” där jag siktar på att vara färdig till första december för att sedan bara kunna njuta. Dock har pyntandet hemma kommit igång allt senare sedan jag startade @myhollydecco. Och i år blir det till att dekorera mer för andra än för mig själv, fast det är bara kul och jag är så tacksam att nu kunna jobba med det som alltid varit en hobby och ett stort intresse.


Hur ser en julafton ut hos dig?

Julafton firar vi med min familj, totalt är vi 19 personer i åldrarna 5 till 80 år. Kalle Anka är ett givet inslag, liksom julmiddag, pappas egenbrygda öl, besök av tomten för de små och julklappspel för de vuxna.


Din bästa julfilm och varför 

Min favoritjulfilm är klassikern White Christmas från 1954. Men jag är även svag för amerikanska julfilmer av alla de slag. Gärna de med prinsar och prinsessor i små påhittade europeiska kungadömen, så långt bort från verkligheten man kan komma. 


Beskriv din jul med tre ord 

Mysig, välpyntad och alldeles underbar 😊


Stort tack  Camilla för att  du ville vara med som Veckans Julgäst 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Veckans Julgäst vecka 51

  Veckans Julgäst, varje onsdag fram till jul bjuds ett julkonto på Instagram in på att svara på fem frågor Denna veckans gäst är Hanna som ...