onsdag 20 december 2023

Veckans Julgäst vecka 51

 



Veckans Julgäst, varje onsdag fram till jul bjuds ett julkonto på Instagram in på att svara på fem frågor


Denna veckans gäst är Hanna som har julkontot tomtenjagvillhaenriktigjul



Hur kommer det sig att du älskar julen?

Alltid älskat julen med all stämning o mys som den innebär. Förberedelser o framförallt allt julbak. Det är nått med stämningen o all gemenskap som julen innebär som jag älskar o alltid har älskat sedan jag var liten. Är även ganska traditionsbunden, vill ha det lite som det alltid har varit. 


Något du absolut inte kan vara utan under julen och varför kan du inte det?

Mycket man inte kan vara utan för en riktig jul. Men skulle säga att en julgran är ett måste och julskinkan. Har kaos hemma just nu pga vattenläcka och det jag känner mest att jag vill ha är en julgran o julskinka. 


Om du har en julgran, hur ser den ut? Disney, traditionell, minimalistisk, överdåd

Vår julgran har alltid varit egenhuggen från vår skog så den har aldrig varit helt perfekt men är just det som är charmen tycker jag. Sen klär vi den med allt möjligt, gärna med hemmagjorda pynt o kulor i alla färger. Så inga speciella teman här inte😅 när vårt hus är klart så är målet att ha flera granar här hemma o då klä efter lite mer teman.


Vart firar du helst jul och varför?

Har alltid firat jul hemma eller hos mina föräldrar o vi har bott några meter ifrån varandra. I år är första gången vi behöver sätta oss i en bil o åka iväg på julafton till min mamma (pappa gick bort hastigt förra året) och det känns konstigt faktiskt. Men målet är att nästa år kunna fira jul hemma o bjuda hem släkten till oss och hoppas vi inte har flytt- o renoveringskaos då😁 Vill helst fira julen hemma i mitt egna hem. 


Beskriv din jul med tre ord 

Oj vad svårt med tre ord.

Glädje,  värme, lycka


Stort tack Hanna för att  du ville vara med som Veckans Julgäst 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Veckans Julgäst vecka 51

  Veckans Julgäst, varje onsdag fram till jul bjuds ett julkonto på Instagram in på att svara på fem frågor Denna veckans gäst är Hanna som ...