onsdag 6 december 2023

Veckans Julgäst vecka49

 




Veckans Julgäst, varje onsdag fram till jul bjuds ett julkonto på Instagram in på att svara på fem frågor


Denna veckans gäst är Karin som har julkontot magisk.jul


Hur kommer det sig att du älskar julen?

Jag tror jag älskar julen så mycket då det alltid varit en mysig tid under min uppväxt. Vi firade med släkten hos min mormor och morfar och det var bara julmys rakt igenom. Som vuxen har jag velat återskapa känslan åt mina egna barn på något sätt.


När börjar din jul? 

Min jul brukar smyga igång i november. Första saffransbaket runt höstlovet, lite beroende på vädret. Men sedan är det inte jul ”på riktigt” förrän till första adventshelgen. Men lite ljus i november är inte heller fel.


Hur ser en julafton ut hos dig?

Vi firar julafton varannat år hos mina föräldrar och varannat år hos min mans föräldrar. Respektive släkt kommer dit. Vi firar med julbord och Kalle Anka. Såklart brukar tomten dyka upp med. En klassisk julafton helt enkelt. 


Din bästa julfilm och varför?

Jag älskar julfilmer, även om de flesta är ganska lika varandra. Men Christmas chronicles står högt på min julfilmslista, samt The holiday är ett måste. Men Ett päron till farsa och Mysteriet på Greveholm måste också ses varje år. Hur kan man välja EN favorit?Men visst är det extra mysigt när man kan se en julfilm ihop med barnen. 


Beskriv din jul med tre ord 

familj, julbak, julmys


Stort tack Karin för att  du ville vara med som Veckans Julgäst 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Veckans Julgäst vecka 51

  Veckans Julgäst, varje onsdag fram till jul bjuds ett julkonto på Instagram in på att svara på fem frågor Denna veckans gäst är Hanna som ...