Jul på Rusta 2024





Äntligen är julsäsongen 2024 igång och vi börjar med julnyheter från Rusta

I år känns det som att Rusta har tänkt till lite och verkligen kommer med flera nyheter och inte bara kör i samma spår år efter år. Det är liksom lite mer juliga färger i år.


Här kommer lite om mina favoriter

Ljus, tänk att tända ljus och lysa upp mörkret. Finns det något mer mysigt? Gillar snögubbarna och den gröna julgranen. Kan nog bli perfekt i ett vinterlandskap.


Pepparkakshus som ljuslykta. Förra året var jag helt insnöad på temat pepparkakor. I år har jag inte riktigt bestämt något tema. Varför inte blanda lite av allting? Nötknäppare var jag absolut inte förtjust i för några år sedan men de börjar så smått komma in även i det här hemmet. Så en lykta med nötknäppare på kanske får följa med hem från butiken.


Älskar julen och vill gärna ha många tomtar. Dock vill jag gärna att tomtarna ska ha färg. Den höga tomten längst fram påminner mig om en tomte min man köpte till mig för 22 år sedan i Oslo men råkade ha sönder den för några år sedan när julen skulle packs ner. 


Blev ingen ny julgran förra året så i år måste vi satsa på en ny julgran. Den där stunden på natten till julafton att få plocka fram alla julklapparna och lägga dem under granen och få sätta sig i soffan med en mugg glögg och spela O helga natt. Det är något visst med det. 


Hur söt är inte denna julservis? Det fina motivet med tomten i skogen med julgran och kronhjort? Tror denna servis kommer att bli en stor favorit i  jul.


Här kan du se mer julnyheter från Rusta







Kommentarer

Populära inlägg